onsdag 9 oktober 2013

Virkade ugglor

När jag kikade runt lite bland alla inspirerande bloggar som jag följer så hittade jag en liten söt uggla hos Fru Persson på Pälsärmen (tack för att Du delar med dig av mönstret). Den lilla ugglan var så rolig att göra och det passade alldeles utmärkt som virkprojekt att ha med sig i bilen när vi var på semester i södra Tyskland nu i slutet av september och första veckan i oktober.
Säkert är det fler än jag som tycker att det inte är så roligt att åka på Autobahn, trafiken blir värre och värre för var år som går, det kändes som om alla 80 miljoner innevånare i detta land var ute på vägarna samtidigt som vi .
Ugglorna förökade sig under den långa resan dit och hem, självklart så fastnade vi i en flera kilometer lång bilkö och då var det bara att gilla läget virka på och ta det lugnt.

Jag har virkat mina ugglor med Tilda garn och virknål nr 3. Grundmönster efter Fru Persson på Pälsärmen
Jag har gjort en del smärre ändringar på vingarna och även gjort dem i olika storlekar 12cm, 10cm, 8 cm, och så den lilla i 6cm. Några av ugglorna kommer att bosätta sig i London hos min ena brorsdotter de andra häckar hemma hos mig i väntan på att få flyga iväg till nya boställen.
 










39 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Så gulliga!

nattugglan sa...

så fina..önskar jag hade dem alla.. vad tar du för en mellan storlek?om jag skulle ta o köpa..hihi

Otaliga projekt sa...

Nämen vad fina. Och vad många!

Steekjes en Stygn sa...

Det var tydligen riktig långa bilköer . Så mycket du hann med och så söta dem är. Ska ta mönstret och virka när vi är på väg till Frankrike om någon vecka. Hoppas bara att vi slipper bilköerna. Det brukar gå bra fast kring Paris kan det vara problem.
Njut avden fina hösten.
Anje

frupersson sa...

Å du är ju fantastisk! Och vad roligt att mitt enkla lilla mönster kunde inspirera till ett sånt ugglerede!
Hoho på dig!
Kram Maria

Snäckskalsdalen. sa...

Tänk att virkade ugglor kan bli så söta! Den gröna lilla familjen är ju för fin! Uppiggande.

Och jag håller med, tyska Authobahns är inte kul, jag tycker inte det är roligt alls att åka där längre. Har inte gjort det på evigheter. Min man är halvtysk och så länge hans farmor levde var vi ju ofta där och det var hektiskt redan då. Och sen har det, precis som du säger, bara blivit värre och värre och ALLA åker bil HELA TIDEN.....och FOOORT....

Fast det är trevligt att komma ut och se sig omkring ibland i alla fall! Hoppas ni hade en riktigt fin semester!

Agneta kram

Ann-Louise sa...

Helt perfekta och underbart fina! Vad det ser roligt ut med en hel grupp ugglor på brickan :)

Kram Ann-Louise

Mia stickar sa...

Så fina och så dom förökar sig!

IreneL sa...

Men åhhhhh..så underbart fina ugglor! Dom måste jag testa att gör någon gång! Det finns ju så mycket fint man kan virka!
Ha en fin kväll!

Vardag och flärd sa...

Det var en faslig massa ugglor du åstadkommit! Så söta i olika storlekar och underbara färger. Har sparat mönstret så jag kan göra ett gäng till barnbarnen, tack för att du visar!
Ha det fint!
Kram Eva

Malin Inspiration&design sa...

Hej!!
Tak så himla mycket för din goa kommentar inne hos mig, jag blev jätteglad. :) Vilka fantastiskt fina ugglor du har gjort! Helt underbara. Du är så duktig! Stor kram till dig/ Malin inspiration & design

Malin Inspiration&design sa...

Hej!!
Tak så himla mycket för din goa kommentar inne hos mig, jag blev jätteglad. :) Vilka fantastiskt fina ugglor du har gjort! Helt underbara. Du är så duktig! Stor kram till dig/ Malin inspiration & design

Rebecca sa...

Det va en väldigt färgglad hög med ugglor, super söta.

Vform sa...

Åååå, vilken underbar kör du ställt opp ;O)
Härligt ... borde haft en liten en nu till barnbarnet jag väntar ska bli fött när som helst :O)
Ska nog provvirka en ...
Skönt med utflykter ibland!
Ha det bra! KRAM Vivan

Karin sa...

Supersöta och vilket gäng du har fått ihop, mina virkprojekt vill liksom inte riktigt komma igång. Ha det fint Karin

Evas Pyssel sa...

Vilka helt underbara ugglor. det blir så effektfullt när du gör så många. Skulle gärna prova. Mina barnbarn skulle gilla dem. De vill gärna ha någon figur att hänga på skolväskan. Vad passar bättre ?!!!
Kram Eva

Annika GW sa...

Du är verkligen fenomenal på att få till det. Ser alltid så fint och välgjort ut det du gör! / Annika

Evashusotorp sa...

Oh, jösses !
Underbart söta
KRAMAR

Lis sa...

Sikke smukke ugler du har hæklet. Min datter er vild med ugler så jeg må vist gøre dig kunsten efter og lave ugler også.
skøn blog du har.

Kh .Lis

Eva sa...

Åh vilka underbart söta!
Och min mamma som är galen i ugglor...
Hmmm.... Kan jag lära mig kanske?

Lövkojan sa...

De är ju galet söta de där ugglorna!!
Är inte så bra på att följa mönster men den här är värd ett försök!

Ha det fortsatt höstfint, kram Marie-Louise

Anonym sa...

Waooooooooo...Otroligt söta <3
/Kram

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Susilull sa...

Supersöta ugglor!!
Så fint med en hel samling i olika storlekar!

Fiff sa...

Vilken samling med sötnosar! Och vilka tjusiga gruppbilder :-)

ingen sa...

Hur gör du maskorna på magen?

Sunna sa...

det är så himla inspirerande att titta in hos dig, du är så himla kreativ och duktig på att få till det där lilla extra, Tack för ännu ett fantastiskt inlägg

Anna sa...

Så himla söta. Säljer du eller gör du bara till dig själv?

Evas Kvarnaro sa...

Ugglor har blivit raskt populära på noll tid. Inte konstigt alls, för de är otroligt gulliga.
Klok som en uggla vill väl alla vara.

Må gott kram/ Eva

Manduzana stickar sa...

Men åh, så himla söta ugglor!

Knatten sa...

Ååå vilka jättefina ugglor. Jag har virkat ugglor efter eget huvud men dom är inte hälften så söta. /Knatten

Black Iris sa...

Jag var helt säker på att jag kommenterat här men det ser ändå inte ut så..
Fantastiska ugglor har du gjort och det jag beundrar mest är att du gör så många av samma sak..


Kram Maidi

Photo by Maria sa...

Hej Annicka!!

Jag var för en stund sedan hemma hos Yvonne och hämtade vantar som Christina beställt via henne till mig.. =) Det där blev krångligt.. Ha ha..
De var SUPERFINA!!!! Tack så hemskt mycket!! De kommer att läggas in på min blogg ikväll och jag kommer länka till dig med om det går bra..

Tittat lite snabbt på din blogg och oj vad fina saker du skapar.. Önskar jag hade kunnat sticka och virka..

Ha en fortsatt fin dag..

Kram Mia

Alviti sa...

Helt underbara!

Unknown sa...

Kan man köpa saker av dig?

Unknown sa...

Hej,
satt och googlade på ugglor som jag vill provvirka och hittade dina jättesöta ugglor =)
Nu undrar jag om du inte har något mönster som du har lust att dela med dej av?

Johanna sa...

Hej!
Dina ugglor är verkligen jättefina. Kan du inte berätta vad du gjorde för förändringar och hur du virkat de större ugglorna. Jag som är nybörjarvirkare kan inte räkna ut det själv :)
Hur har du gjort de öppna ögonen?

Helene sa...

Så många fina och färgglada ugglor!! Jättefina verkligen. Tack för inspirationen :)

sonja sa...

Fantastiskt fina, goa o färgsprakande ugglor!!!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails